آرشیو تیر ماه 1400

در اين بلاگ از بلاگ هاي دكتر ابزار به معرفي انواع

اطلاعات فني در مورد ابزارهاي بادي

۶ بازديد

اطلاعات فني اجع به ابزارآلات بادي

در اين مطلب دكتر ابزار به بررسي و ارائه اطلاعاتي در رابطه با ابزارآلات بادي  پرداخته و اطلاعات كاربران عزيز را در اين زمينه افزايش خواهد داد. اين اطلاعات فني در اصل براي تمام افرادي كه از اين نوع ابزار آلات استفاده مي كنند، ضروري مي باشد. همچنين براي افرادي كه قصد خريد ابزار هاي بادي را دارند نيز مفيد بوده و در انتخابي بهتر ياري شان خواهد كرد. در نتيجه پيشنهاد مي شود در ادامه اين مطلب با مجله دكترابزار همراه بوده و آگاهي بيشتري در اين باره كسب كنيد. 

PSI و CFM  چه تفاوتي دارند؟

PSI و CFM اكثرا تحت عنوان ويژگي هاي كاركردي براي كمپرسور هاي باد و ماشين آلات مجهز به هوا مورد استفاده قرار مي گيرند. تفوات اين دو مورد در چيزي است كه اندازه گيري مي كنند؛ PSI براي فشار است، در حالي كه CFM براي اندازه گيري حجم كاربرد دارد. اين دو در كنار يكديگر حداكثر حجم هوا و فشار توليدي به واسطه كمپرسور را ارائه مي كنند. در راستاي ارائه مفهومي بهتر در ادامه معناي هر يك را جدا توضيح مي دهيم. 

PSI: حروف اوليه PSI به معني پوند در هر اينچ مربع است. PSI اندازه گيري مي كند كه چند پوند فشار (نيرو) در يك منطقه وجود دارد، به ويژه در يك اينچ مربع. نيروي هوا همان چيزي است كه به هواي فشرده قدرت مي بخشد. به عنوان مثال، خروجي كمپرسور كه داراي ۱۰۰ psi است به معناي تحويل ۱۰۰ پوند فشار در هر اينچ مربع است.

CFM: مخفف(Cubic Feet for Minute) است. CFM براي هر دقيقه حركت، حجم هوا را در فوت مكعب اندازه گيري مي كند. در مورد كمپرسور هوا، CFM نشان مي دهد كه چه مقدار هوا مي تواند در دقيقه حركت كند. به عنوان مثال، خروجي كمپرسوري كه ۳۰ CFM،به معناي جريان ۳۰ فوت مكعب هوا در دقيقه است. 

قيچي ورق بر راست بر 511002R جنيوس

۷ بازديد

قيچي ورق بر راست بر جنيوس مدل 511002R

قيچي ورق بر راست بر جنيوس 511002Rاز جمله تجهيزات و ابزار دستي مي باشد كه براي برشكاري ورق هاي آهني و استيل از آن استفاده مي شود. طراحي منحصر به فرد و جالب دسته اين  قيچي موجب راحتي بيشتر فرد در هنگام كار مي شود. علاوه بر اين جنس روكش دسته ضدتعريق و نرم بوده و در سهولت كار با اين ابزار تاثير دارد. از اين ابزار براي برش هاي مايل به راست و يا مستقيم مي توان استفاده نمود. امكان برش ورق هاي استيلي با ضخامت حداكثر 0.7 ميليمتر وجود داشته و اين ميزان در وزق هاي گالوانيزه معادل 1.2 ميليمتر مي باشد. سايز اين وسيله 10 اينچ مي باشد و نگهداري و حمل آن راحت است. تيغه اين محصول از فولاد بوده و از همين رو در برابر شكستگي و زنگ زدگي مقاومت بالايي دارد. اين قيچي ورق بر از جمله محصولات برند جنيوس بوده و توسط كشور تايوان توليد شده است. محبوبيت نام جنيوس به علت كيفيت بالاي محصولات آن در كنار قيمت مناسب است. 

مشخصات قيچي ورق بر راست بر جنيوس مدل 511002R

  • محصولي از كشور تايواني
  • خوش دست با طراحي خاص

اطلاعات فني در مورد دريل ها

۵ بازديد

اطلاعات تخصصي در ارتباط با دريل ها

يكي از ابزار هاي پرطرفدار و مهم موجود در بازار كه كاربرد هاي زيادي نيز دارد، دريل است. دريل ها در بسياري از موارد كاربرد داشته و به كمك ما مي آيند. از همين جهت برند هاي توليد كننده اين دسته از محصولات در راستاي انجام بهتر و سريعتر كارها و همچنين رضايت بيشتر افراد، اقدام به اضافه كردن قابليت هايي به كاربرد هاي اين نوع ابزار كرده اند. در ادامه دكتر ابزار به بررسي اين قابليت ها و امكانات خواهد پرداخت. 

انواع كليد پاور دريلها 

اولين و ساده ترين سوال در رابطه با دريل مربوط به كليد پاور دستگاه است. اين كليد در سه مدل مختلف ساده، ديمردار و كپسولي توليد شده و در بازار وجود دارد. اما اينكه كدام يك چه كاربردي را دارا هستند، سوال اصلي است! 

  • مدل ساده: روشن شدن و كاركرد دستگاه با فشار دادن آن ممكن شده و پس از رها كردن آن دريل متوقف مي شود. 
  • مدل كپسولي: سه نظام با فشار به كليد حركت كرده و بسته به ميزان اين فشار سرعت چرخش كم يا زياد مي شود. 
  • مدل ديمردار: روي اين نوع كليد يك ولوم وجود دارد كه تنظيم سرعت دلخواه و متناسب با عمل مورد نظر توسط آن ممكن مي شود. 

كاربرد كليد چپگرد و راستگرد

با استفاده از اين قابليت كه در برخي از دريلها تعبيه شده است، مي توان زماني كه مته در سوراخ گير كرده است، با دور مخالف، آن را از سوراخ خارج نمود و به اصلاح از مهلكه نجات پيدا كرد. از ديگر كاربردها و قابليت هايي كه اين كليد دارد،باز و بستن پيچ مي باشد كه بهتر است از آن براي اين منظور استفاده نشود چرا كه براي اين كار، بهتر است از پيچ گوشتي شارژي يا برقي كه مخصوص اين كار طراحي و روانه بازار شده است، استفاده نمود.در غير اين صورت و استفاده از دريل براي بستن پيچ ممكن است پيچ بيش از حد سفت شود يا هرز گردد. چرا كه اغلب دريلهايي كه كليد تنظيم دور دارند، فاقد قابليت تركمتر هستند.

فرز انگشتي بادي 560210 جنيوس

۷ بازديد

فرز انگشتي بادي جنيوس مدل 560210

فرز انگشتي بادي جنيوس 560210 ابزاري كاربردي از برند جنيوس است كه در راستاي حكاكي و يا كار هاي الكترونيكي مورد استفاده قرار مي گيرد. اين ابزار بادي داراي كولتي 3 ميلي متري و يك شلنگ با طول 1.5 متري و قطر 3/8 اينچي مي باشد. كاركرد اين فرز انگشتي بادي از طريق فشار هوايي كه توسط پمپ باد منتقل شده، انجام مي پذيرد. ميزان فشاري كه اين دستگاه نيازمند آن است، 6.2bar/90psi بوده و ميانگين مصرف باد اين دستگاه 71 ليتر در دقيقه است. 60000 دور در دقيقه سرعت گردش آن را را در حالت آزاد شامل مي شود. اين فرز انگشتي داراي طول معادل 13 سانتي متر و وزني برابر با 0.3 كيلوگرم است. طراحي خاص اين محصول تايواني موجب كيفيت و كارايي بالاي آن و محبوبيتش در بازار ايران شده است. قيمت مناسب محصولات اين برند در كنار كاربرد بالا علت اصلي محبوبيت آن ميان افراد است. 

مشخصات فرز انگشتي بادي جنيوس مدل 560210

  • كارايي در حكاكي و كارهاي الكترونيكي
  • ساخت تايوان با كيفيت بالا
  • طراحي منحصر به فرد