آرشیو دی ماه 1398

در اين بلاگ از بلاگ هاي دكتر ابزار به معرفي انواع

معرفي اينورتر جوشكاري آروا مدل 2122

۸۳ بازديد

آشنايي با دستگاه جوش آروا مدل 2122

دستگاه جوش CO2 آروا 2122 از جمله ابزار جوش و برش شركت آروا است كه از طريق گاز كربن دي اكسيد (CO2) كار مي كند.تغذيه ورودي اين دستگاه جوش تك فاز است و به دليل بهره مندي از تكنولوژي اينورتر، مصرف برق كمي دارد.اين دستگاه جوش داراي سيستم خنك كننده هوا خنك بوده و مهرات خاصي در جوشكاري ميگ/ مگ و جوشكاري الكترود دستي دارد.اين دستگاه جوش همچنين مي تواند  ورق هايي با ضخامت 0.8 ميلي متر به بالا را نيز با سرعت بالا و كيفيت بسيار عالي جوش دهد. تكنولوژي ساخت اين دستگاه IGBT است و به همين علت مي تواند جوشكاري بسيار يكنواخت و مطلوبي را انجام دهد. دستگاه جوش اينورتر آروا 2122 داراي درجه حفاظت خانگي IP 21 و درجه عايق كاري F مي باشد.حداكثر شدت جريان خروجي آن 280 آمپر بوده و ضخامت سيم جوش آن بين 0.8 - 1 ميلي متر و سرعت تغذيه سيم جوش آن 18-3 متر در دقيقه مي باشد.اين محصول ساخت ايران بوده و همراه با لوازم جانبي نظير انبرجوش با كابل 3 متري و انبر اتصال با كابل 6 متري به انضمام 30 ماه گارانتي از سوي شركت آروا عرضه مي شود.

معرفي ابزارآلات برند ادون

۱۸۱ بازديد

آشنايي با ابزارآلات ادون

دنياي ابزارآلات بدون شك دنيايي رو به پيشرفت به حساب مي آيد كه در آن همواره شاهد تولد و ارتقا برند هاي ابزار با محصولاتي كاربردي تر و اقتصادي تر هستيم. وجود رقابت در بازار شركت هاي توليدي ابزار موجب شده تا شركت هايي با تمركز بر روي گروه خاصي از محصولات بوجود بيايند.  محصولاتي كه با سهولت كارهاي روزمره همراه هستند و هدفشان دستيابي به سهم قابل توجهي از فروش ابزار مي باشد. برند ابزارEdon در سال ۲۰۰۱ ثبت  شده است. اين برند بيش از ۶۰۰ كارمند دارد كه در حوزه توليد انواع ابزار برقي با برند ادون فعاليت مي كنند. عمده محصولات اين برند شامل دستگاه اينورتر جوشكاري، انواع مختلف ابزار برقي خانگي و نيمه صنعتي مي باشند.

كشور سازنده ابزارآلات ادون؟؟

محصولات برند ادون ساخت كشور چين است كه در ايران در گروه برندهاي ابزار هاي برقي ارزان قيمت و پرفروش ترين ابزار آلات قرار گرفته اند. دليل اين امر متناسب نبودن كيفيت و قيمت برند هاي ابزار موجود در بازار ايران پس از تحريم مي باشد كه سبب عدم ارائه ابزار با كيفيت در قبال افزايش قيمت مي شود. در اين ميان ابزار ادون مخوصا ابزار برقي ادون توانسته بازار مناسبي در ايران براي خود ايجاد كند، چرا كه ضمن قيمت مناسب، از كيفيت مطلوب و تنوع بسيار زياد برخوردار مي باشد.

شايد يكي از مهم ترين دلايل افزايش فروش ابزارآلات ادون كاهش قدرت خريد كاربران از ابزار آلات صنعتي مي باشد.

 

ليست ابزارهاي ادون

ليست محصولات ادون 

همانگونه بيان شد، گستره محصولات ادون بسيار وسيع است. در اين بخش ليستي از محصولات توليد شده اين برند كه در بازار ايران پر فروش ترين ها بوده اند، آورده شده است. لازم به ذكر است كه هر يك از اين دسته بندي ها داراي انواع مختلفي مي باشند كه متناسب با كاربرد و قدرتي كه دارند، از يكديگر تمايز شده اند.

  • بلوور برقي ( دمنده و مكنده)
  • اره درخت بر( برقي و بنزيني)
  • دريل پيچگوشتي شارژي
  • دستگاه جوش 
  • كمپرسور هوا
  • چكش تخريب
  • دريل شارژي
  • اره عمود بر
  • موتور برق
  • ميني فرز
  • پروفيل بر
  • بتن كن

ما در دكتر ابزار تلاش ميكنيم اطلاعات فني بيشتري در خصوص اين برند خدمت شما عزيزان ارائه دهيم. پس ما را در بخش خريد ابزار ادون در دكتر ابزار دنبال كنيد.

كيفيت ابزارآلات ادون

در بازار ابزار ايران برندهاي بسيار معتبر و با كيفيتي وجود دارد كه شركت آنها در كشورهايي مانند آلمان، آمريكا، ژاپن و … واقع شده است . اما اعمال تحريم ها در چند سال اخير، موجب شده تا وجود محصولات اين برندها، با كيفيت و اورجينال كاهش يابد و به همين دليل در صورت خراب شدن و آسيب ديدن ابزارها بايد هزينه بسيار زيادي بابت تعمير آنها پرداخت شود. چرا كه خدمات فروش گسترده و مناسبي ندارند. از اين رو سهولت در دسترسي به قطعات جانبي ابزارآلات از جمله شاخص هاي مهم در انتخاب برند هاي ابزارآلات شده است.استفاده از ابزارآلات ادون  در زمينه خدمات و تعميرات، دو مزيت را پيش روي شما قرار مي دهد. اول اينكه هزينه تعمير ابزار به علت فراواني قطعات يدكي به شدت كم است و دوم اينكه مي توانيد با قيمتي بسيار مناسب محصول مورد نظر خود را مجدد خريداري نماييد.

نكته قابل توجه اين است كه امروزه در بازار ايران، بيشتر برندهاي چيني و ايراني به چشم مي خورد. برخي از اين ابزارها ساخت كشورهايي نظير كره ، آلمان و ژاپن هستند اما مونتاژ آنها در ايران يا چين و تحت ليسانس صورت مي گيرد.كيفيت محصولات كشور چين نيز درجه بندي شده است و درجه ۱ تا ۳ را شامل مي شوند. محصولات برند ادون از نظر كيفي در سطح متوسطي قرار گرفته اما به علت گستردگي آن در بازار با قيمت بسيار مناسب عرضه مي شود.

معرفي اينورتر جوشكاري آروا مدل 2117

۱۰۱ بازديد

پركاربردترين دستگاه جوش آروا مدل 2117

دستگاه جوش 160 آمپر آروا 2117 داراي تغذيه ورودي تك فاز بوده و حداكثر شدت جريان آن برابر با 160 آمپر مي باشد.نوع جوش اين دستگاه جوش قوس الكتريكي SMAW بوده و به دليل بهره مندي از تكنولوژي اينورتر مصرف برق بسيار پاييني دارد.اين دستگاه جوش از سيستم Arc Force و تكنولوژي IGBT بهره مند شده و مجهز به فن پرقدرت 5500 دور مي باشد.اين اينورتر جوشكاري با چرخه عملكرد 60 درصدي خود مي تواند به صورت دائم با الكترود سايز 2.5 ميلي متر و به صورت مقطعي با الكترود سايز 3.5 ميلي متر كار كند.تعبيه صفحه نمايشگر ديجيتال بر روي دستگاه همراه با يك عدد كليد ولومي امكان تنظيم و مشاهده يزات شدت جريان خروجي را به كاربر داده و همچنين تعبيه سيستم قطع كن محافظتي نيز مقاومت دستگاه را در برابر نوسانات برق افزايش مي دهد.اين دستگاه بسيار سبك و كم حجم طارحي شده و به منظور سهولت در حمل يك عدد بند رودوشي نيز بر روي اين دستگاه تعبيه شده است.اين محصول ساخت كشور ايران بوده و داراي ضمانت نامه 30 ماهه،كابل جوش، كابل اتصال، انبر جوش، انبر اتصال و دفترچه راهنما مي باشد.

نقاشي خانه با بهترين روش

۸۶ بازديد

رنگ كاري خانه با كمك دستگاه رنگ پاش

هدف از نگارش اين مقاله آشنا سازي شما با آسان ترين روش نقاشي خانه مي باشد.دستگاه رنگ پاش يا همان پيستوله يك وسيله مناسب راحت رنگ كردن خانه است.با استفاده از اين ازار مي توانيد در كمترين زمان و با سرعت عمل بالا تمام خانه را به راحتي رنگ كنيد. در ادامه اين مقاله انواع پيستوله و طرز صحيح استفاده از آن را برايتان بازگو مي نماييم.پس با ما همراه باشيد.

 

آسان ترين روش رنگ كردن خانه

اجزاء تشكيل دهنده پيستوله رنگ 

همانگونه كه گفته شد پيستوله رنگ بهترين و راحت ترين ابزار براي رنگ كاري مي باشد.با استفاده از اين ابزار ديگر نيازي به قلم مو و روش هاي قديمي براي رنگ زدن خانه نيست. پيستوله رنگ، رنگ كردن خانه را برايتان به يك لذت تبديل مي كند. پيستوله رنگ در دو نوع برقي و بادي در بازار موجود مي باشد. اين ابزار از چهار قسمت اصلي زير تشكيل شده است:

پيستوله رنگ چيست؟

 

انواع دستگاه رنگپاش

  • پيستوله بادي: اين پيستوله ها با كمك كمپرسور هوا كار مي كنند.دقت پاشش، حداكثر فشار عملكرد و غلظت رنگ از مهمترين معيار و پارامترهاي آنها مي باشد. اين پيستوله ها براي مصارف صنعتي كه فشار هوا بيشتري نياز است، مانند كشتي سازي،خودروسازي،.. مناسب است.
  • پيستوله برقي: اين پيستوله ها نيز عمدتا بر اساس توان، فشار و حجم مخزن توليد مي شوند و كار كردن با آنها بسيار ساده و راحت است. براي مصارف خانگي مانند نقاشي ساختمان و كارهاي سبك مانند رنگ آميزي چوب بهترين گزينه هستند.

اصول رنگ آميزي با پيستوله

روش صحيح كار با دستگاه رنگپاش

  • تفنگ پيستوله را از راست به چپ و بر عكس با سرعت يكنواخت حركت دهيد.
  • مناسب ترين فاصله پاشش رنگ بين ۲۰-۳۰ سانتي متر مي باشد. فاصله كمتر ازين مقدار باعث متراكم شدن رنگ در يك نقطه و فاصله زياد نيز موجب پراكندگي رنگ در نقاط مختلف مي شود.
  • از حركت دادن پيستوله به صورت قوسي به دليل متراكم ترشدن رنگ در يك نقطه جدا خودداري نماييد.
  • سپس ماشه را در هر حركت رفت و برگشتي آزاد كنيد.
  • هوا و رنگ را به نسبت متناسب مخلوط كرده و سعي كنيد هيچ توده حل نشده و ذرات اضافه در داخل رنگ وجود نداشته باشد.
  • براي شروع كار بهتر است از لبه نزديك به طرفي كه ايستاده ايد شروع كنيد تا از پاشش ذرات رنگ بر روي سطوح رنگ شده جلوگيري شود.
  • به هيچ عنوان رنگ را در جهت برعكس پاشش نكنيد.زيرا باعث زبر شدن سطح كار مي شود.
  • سعي كنيد در هر حركت رفت و برگشتي ۵۰ درصد از سطح رنگ شده را تحت پوشش قرار دهيد.
  • جهت افزايش كيفيت رنگ بهتر است دما قطعه كار و رنگ را در نظر بگيريد. مناسب ترين دماي رنگ ۲۲ درجه سانتي گراد و مناسب ترين دماي قطعه كار بين ۲۲-۳۰ درجه سانتي گراد مي باشد.
  • لازم است قبل از پر كردن مخزن رنگ را رقيق نماييد.
  • با استفاده از قيف رقيق سازي غلظت رنگ را شخص كنيد. 
  • جهت رقيق كردن رنگ هرگز از تينر فوري استفاده نكنيد. زيرا آسيب جدي و شديدي به قطعات دستگاه وارد مي كند.
  • بهتر است از تينرهاي معمولي و يا روغني جهت رقيق كردن رنگ استفاده كنيد.

پيشنهاد ميكنيم جهت كسب اطلاعات بيشتر مقاله زير را نيز مطالعه بفرماييد:

مناسب ترين پيستوله رنگ ماشين 

ويژگي هاي بهترين كارواش

۹۲ بازديد

مهم ترين ويژگي هاي يك كارواش

مهم ترين نكته در خريد يك كارواش، ميزان استفاده از آن مي باشد. در واقع مصرف كننده بايد براساس تعداد اتومبيل، مساحت محيطي كه به شستشو نياز دارد و يا نوع كار، دستگاه مناسب را انتخاب كند.محوطه بيروني آپارتمان، حياط و پاركينگ هر از گاهي، نياز به نظافت و تميزكاري دارد، ولي اين امر با مشكلاتي را به همراه دارد. از جمله مهمترين آن، مصرف بسيار زياد آب است و علاوه بر اين، مدت زمان زيادي براي از بين بردن تمامي لك ها نياز است.با اين حال دستگاه كارواش به شما كمك مي كند كه با كمترين ميزان مصرف آب و در كوتاه ترين زمان تمامي سطوح كثيف و آلوده را تميز نماييد.قبل از خريد اين دستگاه لازم است به نكات زير توجه فرماييد:

ميزان مصرف و مساحت محيط

لازم است در زمان خريد اين ابزار به ميزان مصرف و اينكه براي چه نوع كاري قصد خريد اين دستگاه را داريد، توجه كنيد.اين نكته بدين معناست كه شما بايد بر اساس تعداد خودرو و اندازه محوطه، دستگاه را انتخاب نماييد.علاوه براين، توان و قدرت هر دستگاهي با ديگري تفاوت داشته و براي هر نوع كاري يك ميزان قدرت و توان مناسب است.

ميزان فشار آب خروجي

نكته بعدي ميزان قدرت فشار آب استتاثير به سزايي در از بين بردن لكه ها و آلودگي ها دارد. واحد اندازه گيري ميزان فشار آب خروجي دستگاه “بار” مي باشد. لازم است بدانيد كه يك بار(bar) معادل صد كيلو پاسكال مي باشد.به همين منظور دستگاه هايي با فشار بسيار زياد توليد شده اند كه قادرند سخت ترين لكه ها و كثيفي ها را به راحتي تميز كنند.اين نوع دستگاه هاي كاراوش را مي توان در محيط هاي كارگاهي،صنعتي و خانگي استفاده كرد.اين دستگاه هاي فشار قوي به علت كارايي بسيار موثري كه در شستشو و نظافت سطوح، خودرو ها دارند، در بسياري از منازل راه پيدا كرده اند، چراكه كمترين ميزان مصرف آب و مواد شوينده را داشته و قابليت فوق العاده ايي در نظافت در كوتاه ترين زمان را دارند.

 

ويژگي هاي يك كارواش خوب

 

ميزان آب خروجي

از ديگر نكات بسيار مهم در خريد دستگاه كارواش بايد در نظر گرفت، ميزان آب خروجي دستگاه مس باشد كه با عنوان دبي جريان آب شناخته شده است.اين مشخصه ميزان پاك كنندگي و شويندگي دستگاه را مشخص مي كند. 

سهولت در حمل و نقل 

وزن دستگاه و حمل و نقل راحت آن از ديگر نكات قابل توجه در زمان خريد كارواش مي باشد.دستگاهي كه داراي چرخ هاي بزرگ و با كيفيت باشد، امكان جا به جايي و شستشوي نقاط دورتر را نيز براي كاربر فراهم مي كند.

مخزن مواد شوينده 

كليه دستگاه هاي كارواش مجهز به مخزن مواد شوينده هستند. اما مدل هاي كوچكتر اين دستگاه ها فاقد مخزن بوده و در عوض، مجهز به شلنگ مكش جهت مكش مواد شوينده و آب از ظرف جداگانه به داخل دستگاه مي باشد. 

جديدترين كمپرسور فندكي آروا

۱۱۲ بازديد

معرفي كمپرسور فندكي 180 وات آروا

كمپرسور فندكي تك سيلندر آروا 5130 از طريق اتصال به باطري خودرو و با ولتاژ 12 ولت كار مي كند. اين دستگاه مجهز به چراغ LED دو كليده بوده و براي انتقال هواي فشرده از يك شلنگ فنري 1 متري استفاده مي كند. اين كمپرسور براي توليد هواي فشرده با حجم 40 ليتر و فشار 150 پاسكال استفاده مي شود. موتور تعبيه شده براي اين كمپرسور باد تك سيلندر بوده و قدرتي برابر با 180 وات دارد.به همين دليل اين دستگاه براي بادكردن لاستيك خودروها، توپ، دوچرخه، موتور سيكلت، قايق بادي و… بسيار مناسب و كاربردي مي باشد. اين محصول ساخت كشور چين است و داراي انواع نازل با كاربرد هاي مختلف، كيف برزنتي و فوم مي باشد.

بهترين دريل بتن كن 1600 وات آروا

۸۲ بازديد

معرفي دريل بتن كن آروا مدل 5220

دريل بتن كن 1600 وات آروا 5220 داراي موتوري قدرتمند با تواني برابر با 1600 وات به صورت ضد غبار طراحي شده است. سيستم گردش موتور اين بتن كن به صورت چپگرد و راستگرد است و از سه نظام پنج شيار SDS Max بهره مي برد.اين سه نظام در حالت آزاد با سرعت 4500 دور در دقيقه به گردش در مي آيد. اين دستگاه مجهز به كليد ديمر بوده و با استفاده از ان مي توان سرعت گردش موتور را تنظيم كرد.اين دستگاه قابليت چكشي داشته و در هر ضربه انرژي برابر با 9 ژول به سطح مورد نظر وارد مي كند.تعبيه سيستم ضد لرزش موجب جلوگيري از لرزش در حين كار مي شود.اين بتن كن داراي دسته كمكي چرخان 360 درجه بوده و در حين كار موجب افزايش تسلط كاربر مي شود.از گريس Shell آلمان به دليل از دست ندادن خاصيت روان كنندگي خود در دماي بالا و پايين در اين دستگاه استفاده شده است.اين ابزار برقي داراي ذغال قابل تعويض است و قسمت جا ذغالي آن جهت جلوگيري از آب شدن پوسته در گرما از جنس كائوچو ساخته شده است. از ديگر مشخصات اين دستگاه مي توان به كابل برق با استاندارد VDE آلمان، تعبيه آلياژ پوسته گيربكس از نوع آلومينيوم نو، بهره گيري از سيم لاكي در سيم پيچي موتور از نوع مسي 220 درجه،تعبيه چسب محافظ در قسمت كانكتور جهت جلوگيري از ضربات احتمالي و پوشش دهي بلبرينگ با روكشي از جنس پلاستيك نرم اشاره كرد. اين بتن كن بر اساس  استاندارد CE و  TUV توسط شركت آروا ساخته شده است.