آرشیو اسفند ماه 1398

در اين بلاگ از بلاگ هاي دكتر ابزار به معرفي انواع

همه چيز درباره خريد بهترين ترمومتر 

۸۵ بازديد

بهترين ويژگي هاي يك ترمومتر ليزري

قبل از خريد يك دماسنج ليزري يا ترمومتر ليرزي و دماسنج غير تماسي، ابتدا بايد با نوع كاربرد و ويژگي ها و مشخصات اين دستگاه آشنا شويد تا بتوانيد به راحتي از آن استفاده نماييد. اين دستگاه نيز مانند ساير دستگاه هاي موجود در بازار داراي يكسري مشخصات مهم و كاربردي مي باشد كه لازم است قبل از خريد به آنها توجه شود. 

خريد بهترين دماسنج ليزري

ترمومتر ليزري چيست؟

ترمومتر ليزري دستگاهي براي اندازه گيري دما مي باشد. دماسنج ها در دو نوع صنعتي و پزشكي ساخته شده اند كه طراحي آنها به صورت غير تماسي مي باشد. با استفاده از دماسنج مي توان به آساني دماي اجسام مختلف و همچنين دماي بدن اشخاص را اندازه گيري كرد. عملكرد دماسنج ها مانند يكديگر بوده و بر اساس ميزان انرژي ساطع شده از سطح جسم مي توانند ميزان دماي سطح يا شخص را بسنجند.

نوع مصرف دماسنج ليزري

كاربرد ترمومتر ها دامنه بسيار گسترده ايي دارد. به طور مثال مي توان در حوزه آشپزي، پزشكي، ساختمان سازي، مكانيكي و محيط هاي صنعتي و خطرناك… از اين دستگاه استفاده كرد.همچنين براي اندازه گيري دماي بدن كودكان و يا اندازه گيري دماي ظروف و يا غذا در آشپزخانه ابزار بسيار ايده آل و مناسبي مي باشد. بهتر است بدانيد كه از اين ابزار در تعميرگاه ها و مكانيكي ها براي اطلاع از عملكرد درست قسمت هاي مختلف خودرو و اندازه گيري دماي سطوح غير قابل لمس و خطرناك، بسيار مناسب است.

مطالعه بيشتر در خصوص دماسنج هاي ليزري:

 https://mag.doctorabzar.com/comparison-medical-industrial-thermometers/

راهنمايي در خصوص خريد دماسنج ليزري

براي اينكه بهترين انتخاب و خريد را در خصوص ترمومتر داشته باشيد، پشنهاد مي كنيم از فاكتور و معيارهاي قابل سنجش اين ابزار اندازه گيري آگاهي پيدا نماييد. پس تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد

بازه اندازه گيري دما

در بيشتر مدل‌هاي اين دستگاه، محدوده دماي اندازه گيري، پايين‌تر از منفي ۵۰ درجه‌ تا بيش‌ از ۵۰۰ درجه‌ سانتي‌گراد و يا منفي ۵۸ درجه‌ تا ۹۳۲ درجه‌ فارنهايت تعريف شده است. اما در برخي از مدل هاي خاص دماي اندازه گيري به ۱۰۰۰ درجه‌ي سانتي‌گراد نيز رسيده است.توجه داشته باشيد كه در زمان خريد حتما به نوع كاربري آن دقت فرماييد.دليل اين امر اين است كه براي خريد نوع خانگي آن نيازي به صرف هزينه زياد نمي باشد. 

استفاده آسان

 استفاده از اين ترمومترها بسيار ساده و آسان مي باشد. براي استفاده از اين دستگاه تنها كافي است، دكمه تعبيه شده در زير دسته را فشار دهيد. چنانچه حمل راحت و قرار دادن در كيف ابزار اهميت بالايي برايتان دارد و يا اينكه قابليت نصب بر روي كمربندتان را نيز داشته باشد، بهتر است اين موصوع را نيز به آن توجه كنيد.

قابليت انتشار

قابليت انتشار در واقع نسبت انرژي ساطع شده از يك جسم، به انرژي ساطع شده از جسم سياه در همان دما مي باشد. بازه قابليت انتشار از ۰-۱ تعريف شده است كه براي اجسام سياه قابليت انتشار برابر با ۱ درنظر گرفته شده است. اكثر دماسنج ها براي اندازه‌گيري دقيق تر دما، يك قابليت انتشار ثابتي دارند و برخي ديگر كه مناسب اندازه گيري سطوح براق و شفاف مي باشند، قابليت انتشار قابل تطبيق داشته و بالطبع از قيمت بالاتري برخوردار هستند. 

راهنماي خريد بهترين دماسنج ليزري

آموزش آسان شيوه كار با دماسنج ليزري

منبع تغذيه دماسنج ها باتري مي باشد. بعضي از آنها از باتري هاي نوع AA يا AAA و برخي ديگر از باتري‌هاي ليتيومي قابل شارژ مجدد هستند، تغذيه مي شوند. در قسمت دسته‌ دماسنج، باتري قرار داده شده است. براي روشن كردن دماسنج كافي است دكمه on دستگا را فشار داده تا به آساني شروع به كار كند. با فشار دادن دكمه off نيز دستگاه خاموش مي شود. در مدل هاي پيشرفته اين ترمومترها، خاموش شدن دستگاه به صورت اتوماتيك انجام مي شود و دستگاه بعد از ۱۰ يا ۱۵ ثانيه به طور خودكار خاموش مي‌شود.

پس از روشن كردن دماسنج، واحد اندازه‌گيري دما را انتخاب كنيد. دماسنج ها به ونه ايي طراحي شده اند كه واحد اندازه گيري دما را مي توان بر روي واحد فارنهايت و يا سانتي گراد تنظيم كرد.

پس از انتخاب واحد اندازه گيري، مي توانيد اقدام به اندازه گيري دماي جسم يا سطح مورد نظر نماييد. دماسنج را به سوي جسم يا سطح مد نظر قرار بگيريد و دكمه‌ اندازه‌گيري را فشار داده تا نتيجه بر روي LCD دستگاه نمايان شود.

چنانچه از نشانگر تك ليزري استفاده مي نماييد، به منظور اندازه گيري دقيق و بدون خطا، بايد يك مقدار از نقطه‌ مورد نظر جهت اندازه گيري دما، فاصله داشته باشيد. اما اگر نشانگرهاي مورد استفاده شما از نوع دو ليزري باشد، لازم است بدانيد كه فضاي بين دو نقطه‌ ليزر، در واقع نقطه‌اي است كه دماسنج دماي آن را اندازه گيري مي كند.

آشنايي با بعضي از مدل هاي دماسنج ليزري:

دماسنج ليزري WT550

ترمومتر ليزري 082.040A

دماسنج ليزري WT320

دماسنج ليزري GM-550