آرشیو شهریور ماه 1399

در اين بلاگ از بلاگ هاي دكتر ابزار به معرفي انواع

مهم ترين نكات خريد كاتر خوب

۵۴ بازديد

نكات طلايي خريد كاتر خوب

وجود ابزاري پركاربرد همچون كاتر در هر جعبه ابزاري ضروري است. اين ابزار دستي پركاربرد تيغه هاي تيزي دارند كه جهت بريدن اجسامي همچون پلاستيك، موكت، پارچه و كاغذ مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين مي توان با استفاده از آن شكل هاي دلخواهي را به راحتي رو متريال هاي مختلف پياده كرد. 

نكات خريد

 

  • خريد كاتر توجه كنيد تا مدلي را انتخاب نماييد كه محفظه نگهدارنده تيغه زاپاس داشته باشد. 
  • طراحي دسته بايد به صورتي باشد كه كاربر در حين استفاده از آن خسته نشود. در واقع بايد مدلي را انتخاب نماييد كه دسته منحني داشته باشد.
  • برحسب مواد و متريالي كه ساخته شده اند، قيمت گذاري مي شوند. برخي از آنها بدنه اي از جنس پلاستيك  و برخي ديگر از جنس فلزي ساخته شده اند.
  • همان طور كه مي دانيد تيغ ها در اثر استفاده در طول زمان، كند مي شوند يا ممكن است آسيب ببيند. برخي از كاترها به صورتي طراحي شده اند كه قابليت تعويض تيغه را دارند اما برخي ديگر به صورت ثابت مي باشند. برخي ديگر از مدل ها به صورت دو طرفه هستند. در صورت كند شدن يك طرف، مي توان از طرف ديگر آن استفاده نمود.
  • اين ابزار در سايزهاي مختلفي به بازار عرضه مي گردد اما عملكرد مشابهي دارد. لازم به ذكر است كه برخي از آنها در دسته لوازم التحرير قرار مي گيرد و از آنها براي كاربردهاي ديگر نميتوان استفاده كرد.
  • توجه به جنس بدنه، فاكتور مهم ديگري است كه بايد به آن توجه نماييد. قطعا بدنه فلزي بسيار بهتر و با كيفيت تر از بدنه پلاستيكي است. اما برخي از مدل هاي پلاستيكي نيز در بازار موجود مي باشند كه بسيار مقاوم بوده و كيفيت آن هم تراز مدل هاي پلاستيكي هستند.
  • به مكانيزم قفل شدن آن توجه نماييد. مدلي را انتخاب نماييد كه داراي قفل قوي باشد چرا كه اگر قفلي كه بر روي آن طراحي شده، ضعيف باشد، ممكن است در حين انجام كار، سبب بروز جراحت شود. لازم به ذكر است برخي از محصولات موجود در بازار قفل اتومات دارند.