آرشیو فروردین ماه 1399

در اين بلاگ از بلاگ هاي دكتر ابزار به معرفي انواع

آشنايي با ضروري ترين ابزارهاي نجاري 

۸۵ بازديد

پركاربردترين ابزارآلات نجاري

روزهاي آخر هفته به دليل فشار كاري كه افراد در طول هفته دارند نياز افراد عمدتا به سمت انجام كارهاي جديد و تازه ايي است كه آنها را از استرس دور نمايد. كار با چوب و انجام كارهاي نجاري يكي از همين امور است كه هم مي تواند به عنوان سرگرمي و هم به عنوان شغل دوم براي افراد لذت بخش باشد. در اين مقاله تعدادي از ابزارهاي ضروري در نجاري شرح داده شده تا با نحوه كار آنها آشنا شويد.لازم به ذكر است كه نوع ابزار مورد نياز شما، وابسته به نوع پروژه و مساحت محيط كاريتان بوده و اين موضوع در اين مقاله نيز لحاظ شده است.

انواع اره

اره داراي دو نوع دستي و برقي بوده و كه كدام از آنها براي امور نجاري لازم و ضروري مي باشند. در ادامه بخش شما را با انواع اره هاي دستي آشنا مي كنيم:

رولت:

  • ايزاري است براي حك كردن طرح بر روي چوب 
  • با كشيدن رولت، طرح مورد نظر بر روي چوب حك مي شود.

پنل:

  • دندانه درشت: مناسب برش الوار مي باشد.
  • دندانه ظريف: ايده آل براي برش طرح هاي كوچكتر است.
  • دندانه كوچك: به منظور ايجاد برش هاي عرضي استفاده مي شود.

مويي:

  • مناسب براي برش نئوپان و منحني كردن چوب مي باشد.
  • كماني از جنس فلز دارد و مجهز به تيغه اي دنده اي مي باشد.

پشت دار:

  • مناسب براي اتصالات كام و زبانه است.
  • داراي دسته اي فلزي و مورب تعبيه شده در قسمت عقبي خود بوده و از كج شدن آن جلوگيري مي كند.

نوك تيز:

  • نوك باريك و كوچكي دارد.
  • قابليت برش هاي منحني شكل در مركز چوب و ايجاد طرح هايي ظريف دارد.

مطالعه بيشتر:

https://mag.doctorabzar.com/types-saws-applications/

سوراخ زن نجاري

يه منظور علامت گذاري، نقطه گذاري با سوراخ هاي ريز در چوب استفاده مي شود.

چكش

از مهم ترين وسيله هاي نجاري است كه در سه نوع مختلف ساخته شده و از هركدام براي كارهاي متفاوتي استفاده مي شود.

  • چكش چوبي: پركاربرد در منبت كاري و كنده كاري
  • چكش پلاستيكي: مناسب كوباندن و محكم كردن اتصالات
  • چكش فلزي: از فولاد ساخته شده و مناسب كوباندن ميخ است.

پيچ دستي

گيره يا پيچ دستي يك ابزار كارآمد براي جلوگيري از تكان خوردن چوب در حين كار است. اين ابزار براي اتصال محكم كار استفاده مي شود.

  • گيره هاي C و g از بهترين مدل ها به شمار مي آيد كه بسيار قدرتمند هستند.
  • مدل F داراي شكل ظاهري حرف F است و دو فك چدني دارد. با پيچاندن پيچ، كار بر روي چوب متصل مي شود. اين ابزار قابليت  تغيير اندازه اتصال را نيز دارد.
  • تسمه اي: جنس  آن از برزنت بوده و براي اتصال قاب ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

مطالعه بيشتر:

https://mag.doctorabzar.com/8-essential-electric-tools-carpentry/

ابزارهاي پر كاربرد نجاري

مشخصه هاي اصلي يك همزن برقي

۸۲ بازديد

همه چيز درباره بهترين همزن برقي

ماشيني شدن و پيشرفت تكنولوژي امروزه تاثير به سزايي در تسريع روند كارهاي صنايع مختلف شده است. در دنياي ابزار نيز اين تغيرات بسيار محسوس بوده و منجر به توليد دستگاه هايي شده است كه انجام برخي از كارهاي را براي كاربران سهولت بخشيده است. دريل ميكسر يا همزن برقي از جمله اين دستگاه ها است با توليد آن، صنايع ساختمان سازي و رنگ كاري ساختمان ها با تحولي شگفت همراه شده است.همزن برقي بسيار شبيه دريل بوده ب دارد اما با اين تفاوت كه در قسمت ابزارگير دريل، مته نصب مي شود اما در همزن هاي برقي پره قرار مي گيرد. اين پره ها در سايز و مدل هاي مختلفي ساخته شده اند كه بر اساس نوع مواد تركيبي با يكديگر متفاوت هستند.

در گذشته نقاشان ساختمان براي تركيب رنگ ها از ابزارهايي استفاده مي كردند كه هم زمان زيادي را براي تركيب رنگ صرف مي كردند و هم انرژي زيادي را از كاربر مي گرفتند تا يك تركيب رنگ يكنواختي ايجاد شود.اما ساخت همزن هاي برقي موجب شده تا مخلوط و تركيب رنگ به راحتي و به سرعت انجام شود.

همزن هاي برقي قابل استفاده در كارگاه هاي ساختماني و صنعتي جهت تركيب بتن و سيمان،دوغاب و ملات و … بوده و همچنين مخلوط متريال هاي خميري شكل نيز بسيار تسهيل كرده است.

خريد بهترين دريل همزن

راهنماي خريد مناسب ترين همزن برقي

در اين مقاله شما با ويژگي ها و قابليت هاي يك همزن برقي آشنا مي شويد با كسب  اطلاعات فني در اين رابطهه، موفق خواهيد بود با در نظر گرفتن حوزه كاريتان مناسب ترين دستگاه را انتخاب و خريداري نماييد. به دليل تنوع بسيار بالاي اين دستگاه ها پيدا كردن دستگاهي كه با نياز كاربر متناسب باشد سخت است. اما اين مقاله به شما كمك خواهد كرد تا اين فرآيند انتخاب تا خريد همزن برقي را به راحتي پشت سر بگذاريد.  در اين بخش اصلي ترين خوصيات هاي يك  همزن برقي ارائه شده است.

توان و قدرت موتور همزن برقي

توان همزن هاي برقي وابسته به قدرت موتور آنها دارد. اين ويژگي را ميتوان مهم ترين و اصلي ترين ويژگي اين دستگاه ها برشمرد. به همين دليل در زمان خريد به اين نكته توجه داشته باشيد كه قدرت همزن هاير برقي ا بر اساس ميزان گشتاور و تعداد دور موتور در يك دقيقه سنجيده مي شود. بهترين دريل همزن داراي ويزگي هاي زير مي باشد:

  • دور موتور پايين
  • گشتاور بسيار بالا
  • كنترل سرعت متغير

پره همزن برقي 

پره هاي همزن برقي در انواع مختلفي توليد مي شود دارد كه بر اساس نوع مواد و متريال قابل تركيب، اندازه و سايزهاي مختلفي دارند. در انتخاب پره هاي همزن برقي بايد توجه كنيد كه سايز آن براي نوع كاري كه داريد مناسب باشدو چراكه پره بسيار بزرگ، در دورهاي بالاي موتور باعث خراب شدن و آسيب ديدن موتور همزن مي شود و همچنين پره بسيار كوچك نيز عمليات مخلوط كردن مواد را به سختي انجام مي دهند. انتخاب مناسب ترين پره، هم طول عمر دستگاه را بالا مي برد هم اين امكان را به شما مي دهد تا مواد بيشتري را بتوانيد باهم تركيب كنيد. پره هاي همرن برقي در يكي از دسته هاي زير قرار مي گيرند:

  • پره سبدي
  • پره حلقه اي
  • پره مارپيچي

سيستم گردش

برخي از همزن هاي برقي داراي سيستم گردش دوجهته كه به صورت چپگرد و راستگرد طراحي شده اند، مي باشند. اين نوع سيستم گردش در تغيير جهت چرخش پره ها موثر بوده و موجب مي شود تركيب مواد سفت و غليظ كه به سختي انجام مي شود، راحت تر صورت بگيرد.

كنترل سرعت متغير

سيستم كنترل سرعت متغير كه در برخي از همزن هاي برقي تعبيه شده است ، مانع از سرريز شدن مواد رقيق در زمان تركيب مي شود. تنظيم اين سيستم بسته به نوع دستگاه به دو صورت شماره بندي و يا ماشه اي انجام مي شود.

دستگيره

بر روي دريل هاي ميكسر چندين دستگيره تعبيه شده است تا دستگاه به راحتي در دست كاربر قرار بگيرد و دقت و تسلط كاربر در حين كار بيشتر شود. اين دسته ها عموما در سه جهت مختلف بر روي دستگاه نصب مي شوند.

تنظيمات سرعت 

همانگونه كه در بالا به كنترل سرعت متغير از طريق شماره بندي و يا ماشه اشاره شد، در بعضي از مدل هاي همزن ها، تنظيمات سرعت اختياري (عموما سرعت كم و زياد) نيز در نظر گرفته شده است تا سرعت اختلاط مواد را با بتوان بهتر كنترل كردو اين ويژگي مخصوص تركب مواد خاص نظير اپوكسي و رزين مي باشد.